Monday 8 June 2015

SUSTAINED RELEASE VITAMIN C

VITAMIN C - Pelepasan Berperingkat Jam Demi Jam.


Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca sekalian.
Didoakan agar semua sihat adanya, kaya & berjaya di dunia serta akhirat.

Kali ni saya nak share mengenai SUSTAINED RELEASE VITAMIN C, salah satu produk terlaris dalam Shaklee.

SUSTAINED RELEASE VITAMIN C


Apakah maksud SUSTAINED RELEASE?
Secara mudahnya ia bermaksud pembebasan Vitamin C secara berterusan untuk selama 5 jam.

Setiap tablet mengandungi 500mg Vitamin C semulajadi (bersamaan 7.5 biji buah oren) dan selepas ditelan, Vitamin C akan dilepaskan secara berperingkat di dalam tubuh kita. Kira-kira bersamaan dengan 1.5 biji buah oren la setiap jam selama 5 jam!!

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% daripadanya diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita dalam melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Ujian klinikal yang telah dilakukan juga membuktikan 2 tablet vitamin C Shaklee mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24jam.


MANFAAT UTAMA VITAMIN C


* Mencantikkan Kulit –  Pengambilan Vitamin C seharian untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen  adalah penyebab utama kejadian jeragat.

* Membentuk Kolagen – Merangsang pembentukan kolagen iaitu sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu menghalang otot menjadi lembik.

* Memperbaiki Simptom Pendarahan – Kekurangan vitamin C adalah penyebab utama gusi berdarah, lebam dikulit, proses pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

* Peningkatan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik,  membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simpton flu dan selesema.

* Memerangi Kanser – Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang  sel-sel kita.

* Memperbaiki Insomnia – Ia memperbaiki Insomnia, stres  masalah berkaitan mental seperti keresahan.


TAHUKAH ANDA??


* Badan kita tidak mampu menghasilkan Vitamin C sendiri. Ia perlu diambil dari pemakanan seharian. Tetapi ada haiwan, contohnya arnab, mampu menghasilkan 18,000mg (18g) vitamin C!!

* Vitamin C adalah larut-air dan akan  hilang berterusan dari tubuh badan kita. Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari. Vitamin C diketahui tidak memberi kesan toksik.

* Vitamin C dari buah-buahan hanya mampu membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.


PERINGATAN.

* 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C dalam badan.
* Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C dalam badan.
* Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C.
* Terlebih dos vitamin C (melebihi 12 tablet) boleh menyebabkan sedikit cirit-birit.


Set kesihatan optimum.

Set yang dicadangkan untuk optimumkan tahap kesihatan diri terdiri daripada:
1. Vitamin C
2. Vita Lea
3. B Complex


.
##


ANDA BERMINAT MENJADI AHLI SHAKLEE?

Sebenarnya ada 2 pilihan untuk menjadi ahli:-

1) Yuran Pendaftaran hanya RM69 (Postage RM11 Semenanjung / RM22 Sabah dan Sarawak). Yuran ni hanya perlu dibayar SEKALI SEUMUR HIDUP saja yer. Tak perlu renew every year. Yuran ini adalah untuk menampung kos BUSINESS KIT yang mengandungi catalog, product guide dan business manual.

ATAU

2) Buat pembelian sebarang produk dalam 1 RESIT minimum 200 point UV (Unit Value), iaitu lebih kurang belian berjumlah RM700+ dan anda akan mendapat KEAHLIAN PERCUMA (bernilai RM69) dan juga CASH BONUS (bernilai RM30+). Penjimatan hampir RM100.

Untuk mendaftar, anda boleh terus hubungi saya di 019-2844337. Saya akan bantu daftarkan anda yer.

Atau boleh juga gunakan Shaklee ID saya iaitu 1131084 (Wan Zamdan Wan Ali) sebagai SPONSOR.

Jadi, kalau anda dah bersedia untuk menjadi ahli cepat-cepat hubungi yer.
Kalau anda menjadi ahli bulan Jun 2015 ni, anda akan dapat VITA-LEA secara PERCUMA!!

nota: promosi VITA-LEA ini lanjutan daripada bulan Mei 2015.



hubungi saya untuk keterangan lanjut mengenai program YES ini.







##
.

No comments:

Post a Comment